۱۳۹۷ اسفند ۳, جمعه

اسرار واژه ها - آتش جهنم

آتش جهنّم

فرق آتش ھیزم و آتش دوزخ در اینست که آن بدن را می سوزاند و این نفس را، روان را، دل را. آتش دوزخ را بمیزانی بسیار ناچیز و از راه دور می توان در ھمین دنیا ھم درک و تجربه کرد. آنچه که گُر گرفتگی، التھاب عصبی یا خونی نامیده می شود که بصورت اعمال جنونی و خشم ھای آنی بروز می کند نشانه ای از آتش جھنم در نفس بشر است. و نیز آنچه که بصورت بیقراری در بسیاری از آدمھا خودنمائی می کند.
آتش دوزخ که به آتش بی دود نیز تعریف شده است بسیار شبیه است به تشعشعات اتمی که تا مغز سلولھا را به طرزی مخصوص می سوزاند زیرا آتشی است که از قلب ماده بر آمده است.
عذاب النّار ، اساس و محور عذابھای دوزخ است. و نیز اینکه شیاطین و اجنّه ھم از جنس ھمین آتشند و لذا نزدیکی آنان به انسانھای گناھکار موجب درجه ای از عذاب النّار است و عمده بیقراریھا و التھابات آدمی در حیات دنیا حاصل این تماس می باشد که در روابط با آدمھای پلید و کافر انتقال می یابد.
امروزه شاھد آدمھای بسیاری ھستیم که براستی آتش گرفته اند و گوئی که زیر پاھایشان و در قلوبشان آتش است و کمترین آرامشی ندارند و این جماعت رغبت شدید به مواد مخدر دارند که بطور موقتی آنان را آرام می سازد. در حیات دنیا ھیچ چیزی خنک کننده تر از خاک نیست پس وای به زمانیکه آدمی این بدن خاکی را بیندازد و بی حفاظ شود.

از کتاب دائره المعارف عرفانی (فلسفه هرمنوتیک یا اسرار واژه ها) استاد علی اکبر خانجانی جلد سوم ص 78
فهرست مطالب :
مالیخولیای واژه ها-تفسیر هرمنوتیکی دلار-تفسیرهرمنوتیکی زن-علم هرمنوتیک-مشهور و معروف-راز ناز-راز دلتنگی ها-تغییر-اومانیزم-جنایت-تجنن-لمپنیزم شرعی-روحانی کیست-حق دیکتاتوری-فلسفه هو-راز مرده پرستی و ذات کفر-قانون-رسالت-خانواده-هرمنوتیک اراده-خودشناسی گناه- ضلالت-آتش جهنم-آبرو-چه باید کرد-نور-قاشق-انسان و آئینه-فلسفه یا توجیه واقعه-حکمت سوسک-شناخت شناسی-روانکاوی مسئولیت-انسان کامل در جهان مدرن-انسان کامل در قرآن-ارادت و ضد ارادت-روانشناسی خواب-روانکاوی تفکر-فلسفه،حکمت،عرفان و تصوف-عید قربان-تأویل واژه صلوة-غدیر خم-کافر کیست-انسان خرافی-توشه آخرت-تعریف-شهید-فمنیزم: آخرالزمان زن-صراط المستقیم کجاست- راز تنهائی-مستضعفین کیستند-فلسفه مشاع و اشراق-فلسفه امراض و بدبختی ها-دو نوع زندگی-معنای حیا-میلاد کلمة الله مبارک-بدن-هستی شناسی-روشنفکر دینی-ستاری چیست-عرفان درمانی یعنی چه-آیا براستی شیعه هستیم-دموکرات کیست-سجود-فرق دانائی و فهمائی-عشق یعنی چه-قیامت-خود و بیخودی-روانشناسی بهشت و جهنم-شوخی و جدی-ازدواج سیاسی-چرا دروغ می گوئی-روانشناسی لقاءالله-فلسفه زدگی-عذاب-سماع-روانکاوی اجتهاد-جبر و اختیار-صدا-هستی چیست-زناشوئی مالیخولیائی-پلید کیست-خود تخدیری-آسمان-فرق تحقیر و انتقاد-راه نجات از زن ذلیلی-معنای چه-حکمت جاوید-هویت زنانه-طنز-بدی-توپ بازی-عقل-نقد-زیبائی-فرهنگ-الله اکبر-ابلیس شناسی-صندلی-شجره ممنوعه-خانه-لذت ذلت-دعا و ادعا-خود-آگاهی- منافق-ستاری-دست بوسی-
همه کتاب های صوتی و متنی در سایت :khanjany.com و nooreomid.net 
نشانی تلگرام: t.me/khodshenasi4

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.