۱۳۹۷ بهمن ۲۸, یکشنبه

همسران بهشتی

همسران بهشتی
1- همسر هر کسی جمال و تجسم باطن اوست که در مقابل او قرار گرفته است. و لذا هر چه که آدمی نفس خود را شدیدتر بپرستد همسرش را هم بهمان شدت تبعیت و مریدی می کند و می پرستد. بنابر این زن ذلیلی مرد یا مرد ذلیلی زن هر دو نمادی از خودپرستی است که به ذلت و ضلالت می انجامد.

2- همانطور که در قرآن می خوانیم در خلقت ازلی، حوا از بطن آدم خلق شده است و نیز اینکه خداوند از نفس هر کسی برایش همسری برمی گزیند. و این یک قانون الهی است. مگر اینکه کسی بخواهد با آگاهی، همسری را برخلاف نفس و اراده خویش برای رضای خدا برگزیند که پیامبر اسلام و برخی امامان و مردان خدا مبادرت به چنین امری نموده اند که یک امتحان الهی و جهادی بر علیه نفس خویش است که به تقرب الی الله می انجامد.

3- هیچ دو انسانی همچون زن و شوهر، آئینه نفس یکدیگر نیستند و لذا این رابطه بر اهل معرفت عالیترین زمینه خودشناسی و تزکیه و تربیت نفس و سیر الی الله است. بدین معنا که هر یک از طرفین هر زشتی و صفت بدی که در طرف مقابل می بیند باید بداند که از خود اوست و تلاش کند تا بر آن احاطه یابد و آنرا از خود پاک نماید. این قاعده فقط در موارد خاصی که ذکرش رفت مستثنی می باشد. 

از کتاب نظر بازی ما تألیف استاد علی اکبر خانجانی ص 18
فهرست مطالب کتاب:
نظر بازی ما – صلوة صدیقین – همسران بهشتی – نربان ظهور – فلسفه شرع –
 راز آفرینش – مناجانی کودکانه

همه کتاب های صوتی و متنی در سایت :khanjany.com و nooreomid.net 
نشانی تلگرام: t.me/eshghvaerfan2

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.