۱۳۹۷ اسفند ۴, شنبه

چگونه می توان به خدا رسید؟

چگونه می توان به خدا رسید؟
1- بسیاری از من می پرسند که چگونه می توان به خدا رسید و با او دیدار کرد لطفاً برنامه ای برای این کار ارائه دهید.
2- و پاسخ من اینست که از طریق خوب بودن می توان به مظهر کمال خوبی ها یعنی خدا رسید. از طریق دروغ نگفتن و ریا نکردن و مکر ننمودن و تهمت نزدن و دزدی نکردن و کلاه برنداشتن و دین فروشی نکردن و حرام نخوردن و هیزی و هرزگی نکردن و ...

3- آنگاه با نفرت و خشم تمام در پاسخ بمن می گویند: این را که مادر بزرگ من هم می گوید. پس شما چه عارفی هستید؟
4- پاسخ من اینست که : من از همین طریقی که گفتم به خدا رسیدم بنابراین راه و روشی را پیش روی شما می نهم که در باره اش شکی ندارم و خودم آزمایش کرده ام.
5- باز می گویند: من در تمام عمرم نه دروغی گفته ام و نه دزدی کرده ام و نه زنا نموده ام و نماز و روزه ام را هم انجام داده ام ولی نه تنها به خدا نرسیده ام بلکه به کل دین او و خود او شک کرده ام.
6- و پاسخ من اینست که : من هر چه می نگرم جز دروغ و دغل و هرزگی و فساد و ظلم در خود نمی بینم و نماز و روزه درست و حسابی هم نداشته ام و با اینحال همواره شرمنده خود و خدا بوده ام و خدا را هم دیدار کرده ام. اشکال کار شما اینست که اصلاً گناهی در خود سراغ ندارید و لذا دلتان متکبر و کافر است. اینست مسئله!

از کتاب نامه های عرفانی ص 143 تألیف استاد علی اکبر خانجانی 
همه کتاب های صوتی و متنی در سایت :khanjany.com و nooreomid.net 
نشانی تلگرام: t.me/khodshenasi4

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.