۱۴۰۰ آذر ۵, جمعه

قسمت آخر مقاله :حکمت های آخرالزمانی

قسمت آخر مقاله :حکمت های آخرالزمانی تازه ترین اثر استاد علی اکبر خانجانی 

۲۸- محبت کمیاب ترین و ناشناخته ترین گوهره وجود است که جز در مردان خدا و عشاق حق یافت نمی شود و مابقی هر چه می بینی توهمات نفسانی و دام های شیطان است و لذا عاقبتی جز نفرت و عداوت ندارد.

 ۲۹- محبت تو به اشقیاء در اکثر موارد فقط بر شقاوتشان می افزاید. سخاوت و رحمت تو به بخیلان در اکثر موارد جز بر بخلشان نمی افزاید. تعلیم حکمت و معرفت به احمقان و کافران در اکثر موارد جز بر کفر و حماقتشان نمي افزايد. شفاعت و کرامت تو نسبت به تبهکاران در اکثر موارد جز بر تباهی آنها نمی افزاید. دوستی تو با دشمنانت در اکثر موارد جز بر دشمنی شان نمی افزاید. حمایت مالی تو از گدایان جز بر گدایی شان نمی افزاید. و....! و اما خدمت تو به خلایق اگر برای رضای خدا باشد فقط تو را به خدا می رساند و چه بسا دیگران را به شیطان می رساند. 
 
 
۳۰- ایمان، روح ایمنی و احساس امنیت وجودی در قبال هر خطر و بلا و ناامنی است. انسان بی ایمان نه تنها خود فاقد این امنیت است بلکه خود مولد انواع ناامنی و هراس در جامعه است. آخرالزمان عصر حاکمیت جهانی بی ایمانی و ناامنی است و لذا عرصه امتحان نهایی بشریت در ایمان است. امتحانی که فقط یک سوال دارد: آیا خدا کافیست یا نه؟ 

۳۱- اصرار و جبر در ارشاد و هدایت و نجات دیگران نه تنها دیگران را به راه نمی آورد که تو را هم از راه به در نموده و شبيه آنها می سازد. این جزای اکراه در دین است. زیرا دین راه انتخاب آزاد است. پس تنها راه یاری دیگران در امر دین فراهم نمودن امکان آزادی انتخاب در دین و راه و رسم زندگیست. آزادی اصل اول دین و بلکه مقدمه ای واجب بر دین است. و اینست که خداوند در قیامت گناه هیچ کس را به گردن دیگران نمی اندازد. یعنی معاد جز براساس آزادی انتخاب معنایی ندارد. پس کسی که پیرو اکراه در دین است در حقیقت منکر معاد و دشمن دین است. 

۳۲- حيات آخرالزمانی بشر بر روی زمین همان حیات اخروی اقوام پیشین است که اینک قیامتشان برپا شده است همانطور که حیوانات روی زمین صور مسخ شده مردمان كافر در دوران قبل هستند. همانطور که گروه کثیری از مردم جهان و از جمله ایرانیان شبانه روز مشغول سلاخی صورت و جمال خویشتن هستند یعنی صورت خود را به صور اجنه و شیاطین درمی آورند و خود را از آدمیت ساقط می کنند که این مسخ خود خواسته بمعنای نفرت از خود می باشد که ناشی از امیال و افکار و اعمال پلید ایشان است که دیگر چشم دیدن خود را ندارند. پس مسخ عین عدالت است. 

۳۳- وای بر کسانی که از این معارف توحیدی در خدمت تنفیس و دکان داری عرفانی در فضای مجازی بهره می برند و در همین فضا به دام شیاطین گرفتار می آیند. باز هم هشدار می دهیم که تلقین و تقلید و همزادپنداری از ما و احوال و حوادث عرفانی زندگی ما، شاهراه ابتلای به شیطان است شیطان شبیه سازی و همسان پنداری! این همان انکار این معارف به روش ابلیس است که: كافران می گویند به ما هم الهام می شود!! قرآن کریم۔

بدانید و آگاه باشید که بنده (على اكبر خانجانی) هیچ نماینده و وكيل و وصی یا سخنگو و واسطه ای نداشته و ندارم و لذا هر کسی تحت هر عنوانی خودش را منسوب به ما معرفی کند کذاب است. 

علی اکبر خانجانی 
۲ آذر ۱۴۰۰ 
@khanjanyaliakbar 
www.khanjany.com 
http://akhar-zaman.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.