۱۳۹۸ آبان ۷, سه‌شنبه

مادیت آدمی

مادیت آدمی
33- بایستی از ما سئوال شود که: " این خدائی که مظهر اشد رحمت و لطف و محبت است پس چرا کارش را بر بشر اینقدر سخت و عذاب آور نموده است؟" و ما پاسخی نداریم الا اینکه بگوئیم: " جبران خواهیم کرد! و شما از رنجهائی که کشیده اید متأسف و متضرر نخواهید شد و بلکه شکر خواهید نمود."

34- دردهائی که ماده آدمی (جسمانیت) تحمل می کند هرگز بیهوده نخواهد بود. من به شما قول می دهم که جبران کنم. کمی هم بیشتر تحمل کنید من شما را راضی خواهم کرد. من بسیار شرمنده ام که فعلاً کاری برای شما نمی کنم.

35- آیا نمی خواهید بدانید که اینهمه درد و رنج و عذاب را چه کسی برای شما فراهم کرده است؟ علت همه اینها من هستم پس هر چه می خواهید با من بکنید و بدانید که هرگز از شما ناراحت نخواهم شد و ذره ای از محبت شما از دلم کم نخواهد شد که افزوده خواهد شد. کل این دانش فنی و تمدن مادی و فساد حاصل از آن به این نیت پدید آمده که مادیت بشری را زیبا و تمیز جلوه دهد و این نتیجه بدبینی و بی معرفتی بوده است. و من مسئول رفع این بدبینی هستم. ماده بشری بخودی خود کاملاً زیباست.

از کتاب مادیت آدمی تألیف استاد علی اکبر خانجانی



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.