۱۳۹۸ فروردین ۴, یکشنبه

شیطان شناسی عملی

شیطان شناسی عملی
1- نخست باید دانست که شیطان موجودی واقعی و غیر از موجودیت بشری است و از اجنه است و بشر هم قبل از آمدن به کالبد خاکی از اجنه بوده است طبق کلام خدا در کتابش! پس انسان و شیطان دارای اصل وجودی واحدی هستند و از یک خانواده آفرینش تلقی می شوند. پس آدمی در نفس و جان خود دارای رگ و ریشه و اصالت جنی-شیطانی است و اجنه به مثابه اجداد ما در آفرینش هستند و ما در آفرینش پیشرفته تریم. و اصلاً جان آدمی از جن است یعنی جان هویتی جنی دارد.

2- دوم اینکه شیطان تحت فرمان و اراده خداست که به انسان نزدیک می شود و او را لمس و وسوسه می کند و افسار گسیخته و مختار نیست. پس در تعلیم و تربیت و تنبیه و رشد آدمی رسالتی تعیین کننده تحت ربوبیت پروردگار یر عهده دارد طبق کلام خدا در کتابش که بارها ذکر شده است. 

3- سوم اینکه شیاطین جمله لشکریان ابلیس هستند و ابلیس نخستین شیطانی است که بنای کفر را نهاده است که همان انکار آدم به عنوان خلیفه خداست. پس هر کسی که منکر این مقام الهی خود باشد و حقوق این خلافت را رعایت نکند عملاً پیرو ابلیس است و از لشکریانش محسوب می شود خواه ناخواه! پس هر کسی که دین خدا را که راه تحقق خلافت اللهی بشر است ناممکن و سخت می خواند مرید شیطان است.

از کتاب مبانی عرفان عملی ص 76
همه کتاب های صوتی و متنی استاد علی اکبر خانجانی در سایت :khanjany.com و nooreomid.net 
نشانی تلگرام: khodshenasi4@

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.