۱۳۹۷ اسفند ۱۲, یکشنبه

رابطه زن و مرد

اشد لطف الهی
نی من منم و نی تو توئی و نی تو منی
هم من منم و هم تو توئی و هم تو منی

من با تو چنانم ای نگار ختنی
کاندر عجبم که من منم یا تو منی

من، من نی ام و اگر دمی من منمی
این عالم را چو ذره برهم زنمی

گر این منمی که دل زمن برکندست
خود را چو درخت از زمین برکنمی
مولوی
7- اشد لطف الهی در قلمرو شعور و معرفت بشری برخاسته از اضداد است که به صورت تقابل ذوالجلال و ذی الجلال آشکار می شود که اشدش در رابطه بین زن و مرد است. یعنی جهنم زناشوئی فقط ناشی از فقدان شناختی لطیف از این رابطه است و تا لطافت و رقت و ظرافت و رحمت و کبریائی رابطه درک نشود این دوزخ قابل علاج نیست. دوزخی که حاصل شقاوت و غلظت و قساوت و ثقل و ظلمت فهم و شعور طرفین است نسبت به ذات رابطه.

از کتاب خداشناسی امامیه جلد دوم ( شرح اسمای الهی ) حضرت لطیف  
همه کتاب های صوتی و متنی استاد علی اکبر خانجانی در سایت :khanjany.com و nooreomid.net 
نشانی تلگرام: khodshenasi4@

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.