۱۳۹۹ آذر ۲۶, چهارشنبه

خودشناسی - تفاوت انسانها - انسان کامل و ...

من: پروردگارا بهترین کاری که برای انسان دوست می داری چیست؟


او:خودشناسی! زیرا کسی به میزانی که خود را می شناسد می فهمد و باور می کند که خودی وجود ندارد و همه منم. لذا متواضع و مهربان و عادل و صبور می گردد و اینها همه از صفات دین من است که محصول خودشناسی می باشد.


من: پروردگارا تفاوت انسانها از چیست؟

او: فقط از میزان خودشناسی آنهاست.


من:پروردگارا انسان کامل چگونه انسانی است؟

او: انسانی که خود را کاملاً شناخته باشد و آن اینکه به طور کامل فهمیده و یقین کرده باشد که خودش وجود ندارد و فقط منم که وجود دارم. و این باور در اندیشه و احساس و هوش و حواس و ذرات تن او جاری شده باشد. یعنی "خود" و منیت در او به کلی نابود شده باشد. در اینصورت چنین انسانی منم.


از کتاب من، تو، او (جان،جامعه،خدا) تألیف استاد علی اکبر خانجانی ص 78


#خودشناسی

#انسان_کامل

#تفاوت_انسانها


#کتاب_صوتی_من_تو_او

http://khodshenasi.net/42-man-to.oo%20(9).mp3

فهرست این کتاب: 

حق جان-جلوه های جان-حکمت جامعه-راز مگو-کلام الله-زمان-خشوع-مصاحبه-شیطان-قدرت-راستی-اطاعت-اختیار-ایمان-معیشت-ایثار-علم-آخرالزمان-جنگ-گناه-خودشناسی-کمال-حکومت-جامع الاسرار-

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.