۱۳۹۸ خرداد ۱۴, سه‌شنبه

خاطرات حواس

خاطرات حواس
بسیاری از اطرافیانم معتقدند که من از ویژگیهای ذاتی و مادرزادی کاملاً متفاوتی برخوردار بوده ام و بنابراین نباید انتظار داشته باشم دیگران اعتقادات مرا درک و باور کنند و بکار گیرند. آنها معتقدند که خاصیت من نه حرفها و معارف من است بلکه وجود خودبخودی من است و آن این است که همه می بینند که به گونه ای دیگر هم می توان بود و زیست و همین مشاهده موجب می شود که حیات و هستی برای آنان آسانتر شود و نه اینکه تغییر یابند. آنها معتقدند که بزرگترین خطای من که علت اصلی همه رنجهای من است توقع از دیگران در جهت پذیرش آرای من و بکارگیری آن در زندگیست، یعنی اینکه دیگران را هم مثل خود سازم. این نظر موافقان من است و اما نظر مخالفانم این است که من بایستی بکلی نابود شوم زیرا موجودیتم مخل حیات و هستی بشر است و حرفهایم بوی مرگ و نیستی می دهد و راهی جز خودکشی باقی نمی گذارد. این هر دو نظر کمابیش دارای حقی در واقعیت بشر است و به تجربه هم مسلم آمده است ولی سئوال من اینست که آیا وجود من فقط برای آن است که به دیگران بیشتر خوش بگذرد و همین؟

از کتاب خاطرات حواس ص 12
دانلود رایگان کتاب های صوتی و متنی استاد علی اکبر خانجانی در سایت :khanjany.com و nooreomid.net 
نشانی تلگرام: khodshenasi4@


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.