۱۳۹۷ دی ۲۰, پنجشنبه

پدیده شناسی عرفانی

پدیده شناسی طلاق

3- زنی به شوهرش گفت: اگر مرا دوست می داری آزادم بگذار و بمن اطمینان کن و بگذار با مردان دیگر هم دوست باشم و رفت و آمد کنم. مرد چنین کرد. زن مدتی بعد به دام مرد دیگری افتاد و از شوهرش طلاق خواست و گفت: تو اگر مرا دوست می داشتی مرا آزاد نمی گذاشتی که با هر مردی رابطه داشته باشم پس طلاقم بده. مرد هم طلاقش داد و گفت: من فکر می کردم که دوستم داری ولی آن روز که از من آزادی رابطه با مردان را خواستی دانستم که دوستم نداری و مهر تو از دل من هم رفت و همان موقع در دلم طلاقت دادم و تو رفتی.

4- یک قاضی دادگاه زناشوئی می گفت که هیچیک از زن و شوهرهائی که طلاق می گیرند دلیل اصلی طلاق را به یکدیگر نمی گویند زیرا اگر می گفتند آن مشکل حل می شد و طلاق رخ نمی داد. این بدان معناست که اکثریت طلاق ها بدلیل عدم صداقت و  درد دل بین زن وشوهر است از فرط کبر و غرور.

5- مهریه های زیاد یکی از انگیزه های طلاق خواستن زن است نه فقط به دلیل وسوسه نقد کردن مهریه. بلکه مردی که زنش را قلباً دوست بدارد ذاتاً میلی به مهریه بستن ندارد الا از روی تشریفات و عرف و عادت. و چون چنین مردی که مهریه کلان عهد کرده قلباً زنش را دوست نمی دارد زن هم خلأ محبت را با نقد کردن مهریه جبران می کند.

6- تا اندک محبت قلبی در زناشوئی باقی باشد طلاق رخ نمی دهد.

از کتاب پدیده شناسی عرفانی تألیف استاد علی اکبر خانجانی

کتاب صوتی پدیده شناسی عرفانی :
فهرست مطالب :
پدیده شناسی جامعه روحانیت-علم-وحی-هنر(خلاقیت)-اقتصادی-بیماری(طب)-جنسی-استبداد عقیدتی-رهبری-بت پرستی-زندگی-طلاق-موسیقی-نیک و بد-تروریزم-مدرسه-نفاق-ازدواج موقت-ایمان-بهشت-پدیدآر-قیامت-کفر-من-انقلاب-ترس-جمال-بی تائی-روشنفکری-شرک-عدم-علیت-واژه

همه کتاب های صوتی و متنی در سایت :khanjany.com و nooreomid.net 
نشانی تلگرام: akharozzaman2@

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.