۱۳۹۷ دی ۲۳, یکشنبه

متافیزیک زندگی

متافیزیک زندگی - فراسوی کفر و ایمان

1- آیا براستی مجموعه آثارم که کل عمر مفیدم را بخود مشغول داشته است توانسته است حتی اندکی به خود من در بهتر زیستن یاری رساند؟

2- اگر زندگی من برای خودم چیزی جز اندیشیدن و نوشتن نبوده است پس بمانند اینست که از خودم بپرسم که آیا نفس کشیدن توانسته است در زیستن بمن یاری رساند؟

3- من جز خدا هیچ موضوع دیگری برای زیستن و اندیشیدن و نوشتن نداشته ام من فقط به جستجوی خدا بوده ام. آیا براستی او را یافته ام؟ 

4- جستجوی من برای یافتن خدا برای چند منظور بوده است: یکی اینکه از او بپرسم برای چه مرا آفریده و بدنیا آورده است زیرا هیچ انگیزه ای دل چسب برای زیستن نداشته ام. و دوم اینکه از او بپرسم که چرا مردمان اینقدر زجر می کشند و با اینکه اینقدر زندگی را دوست دارند از آن لذتی نمی برند الا برای تظاهر. در حقیقت مردم هم درست مثل من هستند یعنی نمی دانند که برای چه زنده اند و لذا سعی می کنند سر خود را گرم کنند تا به این مسئله فکر نکنند. ولی من موفق نشدم که خود را فریب دهم و به چیزی غیر از این فکر کنم.

5- به بیان دیگر آدمی اگر اینهمه نیازهای جانکاه و اینهمه درد و رنج نمی داشت حتماً خودکشی می کرد. ولی فرصتی برای خودکشی باقی نمانده است.

6- من می خواستم از او بپرسم که برای چه مرا و آدمها را آفریده است ولی آنگاه که دیدمش آنقدر زیبا و مهربان بود که سئوالم از یادم رفت و رفت و رفت تا اینک پس از عمری دوباره به یادم آمده است.

از کتاب متافیزیک زندگی تآلیف استاد علی اکبر خانجانی ص 13

کتاب های صوتی متافیزیک زندگی :
فهرست مطالب : 
متافیزیک زندگی انسان آخرالزمان - در ورای کفر و ایمان - هستانه ( حرکت جوهری ) - مسائل متافیزیک - پدیده شناسی فرهنگ ایرانی - مقدمه ای بر متافیزیک ( بهشت شناسی ) - بشر به کجا می رود.

همه کتاب های صوتی و متنی در سایت :khanjany.com و nooreomid.net 
نشانی تلگرام: akharozzaman2@

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.