۱۳۹۷ آذر ۱۸, یکشنبه

اینست یگانگی

اینست یگانگی

0+1+345- زندگی پس پرده شاهان و صاحبان قدرت نشان می دهد که براستی بدبخت ترین و ضعیف ترین و فقیرترین افراد بشرند و براستی نیازمند آنهمه ثروت و امکانات و خدمات هستند. اینست یگانگی!

0+1+346-«گناهی جز اندیشه خدمت به دیگران نیست». منسیوس چینی. زیرا چنین اندیشه ای منشأ اشد فریبکاری است خاصه خود - فریبی. و نیز منشأ ابلیسی ترین نوع ستم است و تحقیر دیگران. و لذا هسته مرکزی کفر است. و در عین حال کل تاریخ تمدن بشری بر چنین اندیشه ای پدید آمده است. و لذا قلمرو اشد ستم و رسوائی است. بشر خلق شده تا باور کند که خود-کفاست و حتی نیازی به خدمت خویشتن هم ندارد. اینست یگانگی!

 0+1+349- رضایت، درست آنگاه رخ می نماید که همه آرزوها و ارزش های ذهنی، در هم شکسته باشد. رضایت، ضد رضایت است. اینست یگانگی!

0+1+350- چرا مردان حق و امامان بی آنکه کمترین مزاحمتی برای حکام داشته باشند ( و بلکه بی آزارترین و تصدیق کننده ترین افراد بودند ) تمام عمر تحت نظر و زندانها بودند؟ زیرا مظهر وجود بودند و وجود محض آنها، نابودیِ هستی مجلل حکام را در ذاتشان برملاء می نمود. برخورد حکام جور با انسانهای یگانه، جنون آمیزترین برخوردهای بشری بوده است مثل رابطه هارون الرشید با امام موسی کاظم(ع) که هر بار که حکم قتل او را می داد به دست بوسی و پایبوسی او مبتلا می گشت و بر پایش به سجده می افتاد و رهایش می ساخت. اینست یگانگی! 

0+1+360- انسان یا اهل ناز است و یا اهل نیاز. آنکه بی نیاز است ناز می کشد و آنکه نیازمند است ناز می کند. اینست یگانگی!

از کتاب یگانه تألیف استاد علی اکبر خانجانی

همه کتاب های صوتی و متنی در سایت :khanjany.com و nooreomid.net 
نشانی تلگرام: akharozzaman2@

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.