۱۳۹۷ دی ۳, دوشنبه

کتاب حکمت حکومت - عدالت

کتاب حکمت حکومت - عدالت
 تألیف استاد علی اکبر خانجانی

10- امروزه اگر حکومت چین کمونیست مقتدرترین و موفق ترین حکومت در جهان است بدلیل استحکام خانواده و زناشوئی در جامعه چین است و عموماً جوامع شرق دور و زردپوستان از این ویژگی جهانی برخوردارند که این مسئله بسیار مهم به لحاظ جامعه شناسی سیاسی امری بس سرنوشت ساز در قلمرو تحقیقات جهانی است.

11- به نظر ما همانطور که در سائر آثارمان به تفصیل نشان داده ایم علت اصلی این ویژگی ملل شرق دور و خاصه چین برخاسته از فرهنگ بودائیزم است که فرهنگی شدیداً باطن گرا و معنوی است که آحاد بشری را امر به درون می کند که امر به عدالت است و این تعریف عدالت علوی است که فرمود: عدالت یعنی قرار دادن هر چیزی بر جای خودش. و قرار گرفتن انسان بر جای خودش اساس پیدایش انسان عادل است. و بوادئیزم آدمی را شدیداً امر به اقامت در خویشتن می کند و این امر محور حکمت ابراهیمی است که اساس اسلام و بنیاد عرفان علوی می باشد که عرفان عدالت است.

13- و افسوس که عرفان ناب اسلامی که به لحاظ عظمت قابل قیاس با عرفان هند و شرق دور نیست هرگز مجال بالیدن در جامعه اسلامی را نیافته است و همواره بواسطه حاکمیت های تفاق به خاک و خون کشیده شده است.

25- می دانیم که در میان جوامع مدرن غربی، ملل ژرمان و در محورش آلمان از موفق ترین نظامهای سیاسی در جهان هستند و از بهترین عدالت و رشد ممکن در قالب تمدن غرب برخودارند که بدلیل پشتوانه فرهنگی درونگرائی است که از متفکران بزرگی چون گوته و لوتر و هگل و نیچه و شوپنهاور و فیخته و فویرباخ و مارکس و انگلس و هوسرل و هایدگر و یاسپرس و فروید و فروم و تیلخ حاصل امده است که به طور کلی معروف به فلسفه ایده آلیزم آلمان است که شدیداً، حاوی عناصر عرفانی می باشد.

26- بنظر می رسد که ملل اسلامی که دارای نابترین عرفانها و عدالتها در محتوای مذهب خویشند در حال حاضر از کل جهان مدرن در امر عدالت عقب مانده ترند. این به چه دلیل است؟

کتاب های صوتی:
==========
همه کتاب های صوتی در سایت : khanjany.com و nooreomid.net 
نشانی تلگرام:akharozzaman2@

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.