۱۴۰۰ دی ۲۶, یکشنبه

خود را بشناسیم (قسمت چهارم)

 خود را بشناسیم (قسمت چهارم)

 
۲۹-یک فرد یا جامعه بی خود، موجودی دزد، بلعنده و آدمخوار است و در آخرالزمان که این بی خودی محسوستر و رسواتر است این درندگی هم هولناکتر می شود که بصورت قتل درون خانواده ها تا جنایات اجتماعی و سرکوبگری حکومتی روزافزون خودنمائی می کند.
 
۳۰-نیهیلیزم (نیست انگاری) که روح و فلسفه حاکم بر افراد و اقوام و فرهنگها در آخرالزمان است بمعنای پذیرش جبری این بی خودی است که قیامتش برپا شده و هیچ راه گریزی ندارد. و لذا این بی خودی تبدیل به مذهب و مسلک و ایدئولوژی می شود که نیچه نخستین پیامبر نیهیلیزم در عصر جدید است.
 
۳۱-انسان بی خودی که میخواهد بی خودیش را سرمایه هویتی سازد و به نمایش بگذارد تبدیل به دیوانه ای نابودگر و خطرناک می شود که به آب و آتش می زند و همه اطرافیان و زیردستانش را با خود هلاک می سازد. از این نوع آدمیان بخصوص در آخرالزمان که عصر آزادیهاست به وفور یافت می شوند.
 
۳۲-حاکمیت جباران جز بر توده های بی خود نیست از طریق این ستم بری احساس خودی می کنند.
 
۳۳-همه حکومتها بر روی زمین و در طول تاریخ، حاکمیت شیاطین بر مردمان بی خود بوده است.
 
۳۴-انسان خودآ تحت سلطه هیچ حاکمیتی درنمی آید جز حاکمیت خداوند!
 
۳۵-قیامت آخرالزمان، قیامت انسان بی خود و بی خودیهای رنگارنگ بشر است. و لذا در این قیامت منکران بهر  وسیله و دسیسه و نمایش و سند و مدرک و عنوان و القاب دینی و علمی و هنری و فنی و سیاسی می آویزند تا بی خودی خود را پنهان دارند و برای این نابودگی، خودی پدید آورند و لذا امروزه عصر هزاران دسیسه و مکر و نمایش نو به نو است تا سر حد سلاخی اعضاء و جوارح و صورت خود جهت پنهان داشتن بی خودیهای رسوا شده!
استاد علی اکبر خانجانی ( مقاله خود را بشناسیم)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.