۱۴۰۰ آذر ۲۶, جمعه

آسیب شناسی عرفانی  امراض (طب اسلامی )،علل بیماری های روانی و جسمی

 آسیب شناسی عرفانی  امراض (طب اسلامی )

15- پس آسیب شناسی و تشخیص حقیقی امراض همان عرفان نفس است و دوا و شفای آن هم احکام دین خداست و احکام عملی دین و نه عبادات محض! 

16- و احکام عملی دین خدا عبارتند از: صداقت، شرافت، عصمت، عدالت، صبر، قناعت، تقوا، دوری از حرام و تن دادن به واجبات. که این احکام دل را مومن ساخته و عبادات را جاری می سازد که فروع دین محسوب می شوند.

17- بدون عرفان نفس، احکام عملی و عبادی در سطوح بیرونی نفس متوقف شده و دچار آفات دنیوی و وسوسه های شیطانی شده و چه بسا تبدیل به اشد کفر یعنی نفاق می شوند. 

از کتاب مبانی عرفان عملی تألیف استاد علی اکبر خانجانی
————————————————-
علل بیماری های روانی و جسمی

یکی دیگر از علل خود بیگانگی های عصر جدید و لذا پیدایش امراض روانی و سپس جسمانی حضور و ظهور انواع وحشت ها و ناامنی ها و ترورهای اقتصادی و هویتی و جنسی و جانی و عاطفی و سیاسی هستند که جهان مدرن را به طور فزاینده در خود غرق کرده اند:

 سوراخ شدن لایه اوزون, تشعشعات رادیو اکتیو, ویروسهای مهلک مثل ایدز و هپاتیت ها و ایبولار, جنگهای داخلی و بین المللی, نطامهای شدیدأ اطلاعاتی -امنیتی که کل جهان را دربر گرفته اند و حداقل استقلال روانی را برای افراد بشری ناممکن ساخته اند, ناامنی اطلاعاتی به واسطه ویروسهای کامپیوتری , 

ترس از ازدواج به دلیل ناامنی اقتصادی و بی اعتمادی جنسی و حضور ویروس ایدز که حتی به واسطه آزمون های پزشکی هم قابل تشخیص مطمئنی نیستند. ترس از دوست داشتن و دل بستن و تشکیل خانواده, ترس از خیانت همسر و دوست و شریک و ... ترس از مرگ و نابودی.

از کتاب "فلسفه عرفان درمانی " استاد علی اکبر خانجانی ص ۷  


_____________

 59- کتاب صوتی  فلسفه عرفان درمانی - ۱۳۸۶ (Theosophy Therapy)

59- کتاب فلسفه عرفان درمانی - ۱۳۸۶ (Theosophy Therapy)

____________________________

https://t.me/darmanebimariha2/1779

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.