۱۴۰۰ خرداد ۱۷, دوشنبه

من کیستم من؟ (83) احساس من

 من کیستم من؟ (83) احساس من

83- "من" تا قبل از عرصه تجلی و جمال، یک احساس و ایده محض بی صفت و بی معنا و میان تهی است درست مثل یک نقطه که حتی موجودیتش طبق تعریف مترادف با عدم است. ولی عدم عدم هم نیست. فقط اینقدر احساس و فهم میکنیم که چیزی هست همین و بس. 

و این چیز همان چیزی است که نامش را من یا خودم نهاده ایم. معنای عربی "من" یعنی "کسی" عین حس مذکور است. فقط کسی و همین. این کس چیست، چه می گوید، چه می خواهد، چه نمی خواهد معلوم نیست. گاه از حدس و گمان دست بکاری میزنیم یا حرفی بر زبان می رانیم و یا چیزی می خریم تا راضی اش کنیم ولی بتدریج میفهمیم که اینها حرف و کار و خواسته او نیست. آدمها تمام عمر را مشغول چنین بازی ای با خود هستند و لحظه ای مکث نمی کنند و در خود نمی نگرند. فقط سعی می کنند که سرش را گرم کنند و گاه حتی مفقودش سازند و سر به نیست کنند یا خفه اش نمایند ولی موفق نمی شوند و کل عمر صرف این تلاش مذبوحانه و مضحک است.

از کتاب پدیده شناسی هویت انسانی تألیف استاد علی اکبر خانجانی

#خودشناسی

#من

#کتاب_صوتی_من_کیستم_من

http://khodshenasi.net/98-padideh%20shenasi%20hoviat%20erfani%20%20(01).mp3

 98- کتاب صوتی (1) پدیده شناسی ‌هویت انسانی‌ - ۱۳۸۸ (Phenomenology of Human Identity)

98- کتاب صوتی (2) پدیده شناسی ‌هویت انسانی‌ - ۱۳۸۸ (Phenomenology of Human Identity)

98- کتاب صوتی (3) پدیده شناسی ‌هویت انسانی‌ - ۱۳۸۸ (Phenomenology of Human Identity)

98- کتاب صوتی (4) پدیده شناسی ‌هویت انسانی‌ - ۱۳۸۸ (Phenomenology of Human Identity)

98- کتاب صوتی (5) پدیده شناسی ‌هویت انسانی‌ - ۱۳۸۸ (Phenomenology of Human Identity)

98- کتاب صوتی (6) پدیده شناسی ‌هویت انسانی‌ - ۱۳۸۸ (Phenomenology of Human Identity)

98- کتاب صوتی (7) پدیده شناسی ‌هویت انسانی‌ - ۱۳۸۸ (Phenomenology of Human Identity)

98- کتاب صوتی (8) پدیده شناسی ‌هویت انسانی‌ - ۱۳۸۸ (Phenomenology of Human Identity)

98- کتاب صوتی (9) پدیده شناسی ‌هویت انسانی‌ - ۱۳۸۸ (Phenomenology of Human Identity)

98- کتاب صوتی (10) پدیده شناسی ‌هویت انسانی‌ - ۱۳۸۸ (Phenomenology of Human Identity)

98- کتاب صوتی (11) پدیده شناسی ‌هویت انسانی‌ - ۱۳۸۸ (Phenomenology of Human Identity)

98- کتاب صوتی (12) پدیده شناسی ‌هویت انسانی‌ - ۱۳۸۸ (Phenomenology of Human Identity)

98- کتاب صوتی (13) پدیده شناسی ‌هویت انسانی‌ - ۱۳۸۸ (Phenomenology of Human Identity)

98- کتاب صوتی (14) پدیده شناسی ‌هویت انسانی‌ - ۱۳۸۸ (Phenomenology of Human Identity)

98- کتاب صوتی (15) پدیده شناسی ‌هویت انسانی‌ - ۱۳۸۸ (Phenomenology of Human Identity)

98- کتاب پدیده شناسی ‌هویت انسانی‌ - ۱۳۸۸ (Phenomenology of Human Identity)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.