۱۳۹۸ اردیبهشت ۱۸, چهارشنبه

حجت های حق در میان مردم


حجت های حق در میان مردم
1- عارفان بالله و رهروان معرفت حق، حجت های الهی در میان مردمند به این معنا که: ایمان و توکل و صبر ممکن است، تقوا و عفت و عزت نفس ممکن است، عقلانیت و حکمت در زندگی عملی ممکن است و دین خدا ممکن است و خدا حق است و مومنانش را کفایت می کند.

2- این انسانها که در هر جماعتی چون شمعی در تاریکی هستند همه اراذل و کفار و اشقیاء و ظالمان را به سوی خود می کشند و آنان را با بصیرت و ادله آشکار به سوی خدا دعوت می کنند و حجت را بر آنان تمام می نمایند.

3-« من مأمور شده ام که به بصیرت به سوی خدا دعوت کنم خودم و هر کسی را که مرا پیروی کند». این کلام خدا در تصدیق عارفان اهل بصیرت است.

4- بصیرت یعنی دیدن حقیقت هر چیزی در خویشتن و نمایاندن آن به دیگران در باطنشان. و این از ویژگی اهل معرفت نفس است. « در شماست چرا نمی نگرید» این آیه امر به بصیرت است.

5- اهل بصیرت صاحبان روحی خاص هستند از جانب خدا و یا از یکی از عارفانی که صاحب این روح نزولی هستند.

6- « خداوند روحی از جانب خود را به هر یک از بندگانش که بخواهد نازل می کند تا مردم را به خود آورند و بر حذر دارند». قرآن- این بندگان اهل بصیرت هستند زیرا قلوبشان زنده به روح خداست و لذا بینائی قلبی دارند و می توانند حجت های الهی را به قلوب مردم برسانند.

7- هیچ فرد، گروه، یا جامعه ای به رحمت یا غضب الهی دچار نمی شود الا اینکه قبلاً بواسطه یکی از بندگان صاحب روح و بصیرت به خود آمده و بیدار شده که تصدیق یا تکذیب کرده باشند.

از کتاب اخلاق عرفانی فصل هشتم
====================

دانلود رایگان کتاب های صوتی و متنی استاد علی اکبر خانجانی در سایت :khanjany.com و nooreomid.net 
نشانی تلگرام: khodshenasi4@


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.