۱۳۹۷ آذر ۲, جمعه

اینست یگانگی

اینست یگانگی
0+1+205- سخن یگانه، توضیح واضحات است. توضیح آنچه که هست، می باشد. لذا سخنی سهل و ممتنع می نماید ولی با اینحال، بطرزی غیر منطقی زیر و رو می کند. اینست یگانگی!
0+1+209- بازی قلمرو تجربه بیگانگی است. آنکه تا به آخر بازی می کند ( لاس می زند ) تا به آخر بچه و بیگانه باقی می ماند. جدیت همان قلمرو یگانگیست. ولی بیگانگان این دو را کاملاً معکوس معنا می کنند یعنی بازی را صمیمیت می خوانند و جدیت را بیگانگی. اینست یگانگی!

0+1+211- شوق به تنهائی و لذت از تنهائی از بزرگترین نشانه یگانگی است ... اینست یگانگی!
0+1+214- روابط بیگانگان با یکدیگر، جز دروغ و اکراه و ریا نیست و عداوت. و لذا روابط تنگاتنگ غرق در چاپلوسی می شود تا استمرار یابد و دروغها نادیده گرفته شود و عداوتها پنهان بماند. ولی بالاخره آشکار می شود. اینست یگانگی!

0+1+216- انسان بیگانه چون در خانه وجود خویش نیست لذا در همه جا میهمان و غریب و بیگانه است و لذا در خارج از خانه و وطن و نژاد خود راحت تر است زیرا با بیگانگی خود یگانه است. اینست یگانگی!

0+1+217- غرب زده گی، شرق زده گی، اجنبی پرستی، جامعه پرستی، انترناسیونالیزم، آسمان پرستی، ماهواره و سفینه فضائی پرستی، دورپرستی، خیال پرستی، آرمان پرستی و نیز خداپرستی در پشت بام آسمان جملگی از عوارض بیگانگی است از جمله تقلیدها! بیگانه، بیگانه را می پرستد. اینست یگانگی!


از کتاب یگانه تألیف استاد علی اکبر خانجانی
دانلود همه کتاب های استاد (متنی و صوتی ) از سایت : nooreomid.net
نشانی تلگرام: khodshenasi4@ 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.