۱۳۹۷ آبان ۳۰, چهارشنبه

انسان یگانه

انسان یگانه 
0+1+166- زن، یگانه است تا آنگاه که مردی وی را لمس کند. و مرد بیگانه است تا آنگاه که زنی را لمس کند و بخود آید و به تازگی بر بیگانگی خود آگاه شود و به همت تقوا و جهاد بر علیه نفس خود به سوی یگانگی حرکت نماید. و زن نیز با اطاعت از شوهر بسوی یگانگی حرکت می کند به شرط اینکه شوهرش در سمت یگانگی باشد ... اینست یگانگی!

0+1+169- نژاد، اولین و آخرین دشمن یگانگی است: نزاد! اینست یگانگی!
0+1+175- گریه حاصل ظهور و فرود حق است و خنده نیز حاصل ابطال است. و تبسم حاصل دیدن حق ابطال است ... اینست یگانگی!

0+1+176- انسان یگانه مقصود دین است و همان انسان موحد بمعنای واقعی کلمه است. به همین دلیل همه دین داران ریائی او را عامل رسوائی خود می یابند و آرزوی نابودیش را می کنند غافل از اینکه او نیز همین آرزو را برای خود دارد ... اینست یگانگی!

0+1+182- انسان یگانه در چشم مردمان، مفیدترین و مضرترین انسان است و لذا نسبت به او دچار اشد تناقض عاطفی می شوند. اینست یگانگی!
0+1+188- گریز از خویشتن تحت عنوان «عشق» تقدیس شده است. و لذا معشوق و محبوب همواره خیانت می کند تا فرد را بخودش بازگرداند. ... اینست یگانگی!

0+1+199- قیامت همانا یگانه شدن است. انسان یگانه برپا کننده قیامت هر دورانی است و لذا همه او را مسبب بدبختیهای خود می بینند زیرا در وجود اوست که اصلاً خود را به جبر می بینند. انسان یگانه، آئینه یگانه بینی مردمان است. این آئینه را می شکنند ولی آنچه را که دیده  نمی توانند فراموش کنند. انسان یگانه، هدیه کننده وجود به مردمان است. و چون مردمان ضد وجودند (ایثارگر) با او عداوت می کنند و او را اسوه بی عشقی و شقاوت می خوانند. اینست یگانگی! 

از کتاب یگانه تألیف استاد علی اکبر خانجانی
دانلود همه کتاب های استاد (متنی و صوتی ) از سایت : nooreomid.net
نشانی تلگرام: khodshenasi4@ 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.