۱۳۹۷ شهریور ۵, دوشنبه

دیدار با خداوند زیبا

چرا مرا آفریدی؟

۴- جستجوی من برای یافتن خدا برای چند منظور بوده است: یکی اینکه از او بپرسم برای چه مرا آفریده و بدنیا آورده است زیرا هیچ انگیزه ای دل چسب برای زیستن نداشته ام. و دوم اینکه از او بپرسم که چرا مردمان اینقدر زجر می کشند و بااینکه اینقدر زندگی را دوست دارند از آن لذتی نمی برند الا برای تظاهر. در حقیقت مردم هم درست مثل من هستند یعنی نمی دانند که برای چه زنده اند و لذا سعی می کنند سر خود را گرم کنند تا به این مسئله فکر نکنند. ولی من موفق نشدم که خود را فریب دهم و به چیزی غیر از این فکر کنم.

۵- به بیان دیگر آدمی اگر اینهمه نیازهای جانکاه و اینهمه درد و رنج نمی داشت حتماً خودکشی می کرد. ولی فرصتی برای خودکشی باقی نمانده است.

۶- من می خواستم از او بپرسم که برای چه مرا و آدمها را آفریده است ولی آنگاه که دیدمش آنقدر زیبا و مهربان بود که سئوالم از یادم رفت و رفت و رفت تا اینک پس از عمری دوباره به یادم آمده است...  

از کتاب متافیزیک زندگی استاد علی اکبر خانجانی ص ۱۳

t.me/eshghvaerfan2

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.