۱۳۹۹ بهمن ۱۹, یکشنبه

اخلاق و بیماری (5) - تظاهر و فریب

 اخلاق و بیماری (5) - تظاهر و فریب

چرا معمولاً بشر صدق را مترادف با نابودی می یابد؟ این واضح است که کسی که بواسطه راستگوئی و بی ریائی نابود نمی شود پس منظور چیست؟ در جریان صدق چه چیزی از دست می رود که مترادف با معنا و احساس نابودی می شود؟ "من" ! منی که فقط بواسطه تظاهر و فریب پدید آمده و تخمش از دروغ است و واقعیت ندارد. این "من" در عین حال در نقطه مقابل "خدا" قرار دارد: من قوی هستم، من صاحب اراده ام، من عالم و خردمندم، من مومن و شرافتمندم، من زیبا و بزرگوترم، من خوشبختم، من زنده ام، من هستم ....من، خودم هستم.

و همه اینها دروغ است و هر کس در درون خودش بر دروغین بودن این "من" کاملاً واقف است. و صدق باعث بر ملا شدن این دروغ و لذا باعث انحلال "من" می شود و خدا رخ می نماید. پس منظور از نابود شدن همانا پیدایش خداست. یعنی خدا در ذهن اکثر بشر مترادف عدم است. و تا چنین است انسان در جدال با بقای جاودانه خویش یعنی در نبرد با خداست یعنی در نبرد با گوهره حیات و هستی خویشتن است و وجود را رنجور و مستهلک می کند.

از کتاب دردِ خدا تألیف استاد علی اکبر خانجانی ص 23

#بیماری

#علت_بیماری

#درمان_بیماری

#اخلاق

#صداقت

#دروغگوئی

#ریاکاری

#کتاب_صوتی_درد_خدا

http://khodshenasi.net/40-%20dard%20khoda%20(2).mp3

40- کتاب صوتی (1) درد خدا (نظری بر فراسوی بود و نبود)(ثبت کتابخانه ملی ۸۴م-۵۸۷۲) - ۱۳۸۰ (The Agony of God)

40- کتاب صوتی (2) درد خدا (نظری بر فراسوی بود و نبود)(ثبت کتابخانه ملی ۸۴م-۵۸۷۲) - ۱۳۸۰ (The Agony of God)

40- کتاب صوتی (3) درد خدا (نظری بر فراسوی بود و نبود)(ثبت کتابخانه ملی ۸۴م-۵۸۷۲) - ۱۳۸۰ (The Agony of God)

40- کتاب صوتی (4) درد خدا (نظری بر فراسوی بود و نبود)(ثبت کتابخانه ملی ۸۴م-۵۸۷۲) - ۱۳۸۰ (The Agony of God)

40- کتاب صوتی (5) درد خدا (نظری بر فراسوی بود و نبود)(ثبت کتابخانه ملی ۸۴م-۵۸۷۲) - ۱۳۸۰ (The Agony of God)

40- کتاب صوتی (6) درد خدا (نظری بر فراسوی بود و نبود)(ثبت کتابخانه ملی ۸۴م-۵۸۷۲) - ۱۳۸۰ (The Agony of God)

40- کتاب صوتی (7) درد خدا (نظری بر فراسوی بود و نبود)(ثبت کتابخانه ملی ۸۴م-۵۸۷۲) - ۱۳۸۰ (The Agony of God)

40- کتاب صوتی (8) درد خدا (نظری بر فراسوی بود و نبود)(ثبت کتابخانه ملی ۸۴م-۵۸۷۲) - ۱۳۸۰ (The Agony of God)

40- کتاب درد خدا (نظری بر فراسوی بود و نبود)(ثبت کتابخانه ملی ۸۴م-۵۸۷۲) - ۱۳۸۰ (The Agony of God)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.