۱۳۹۸ تیر ۱۱, سه‌شنبه

وضعیت انسان امروز

وضعیت انسان امروز
تن آدمی رنجورترین تن های در جهان است و روان آدمی متشنج ترین روانهاست و جان آدمی بیقرارترین جان هاست. و این در مسیر تاریخ مستمراً شدیدتر شده است. این بدان معناست که آدمی در طول تاریخ در باره خودش گمراهتر و جاهل تر شده است و انسان امروز بدبخت ترین و هراسناک ترین بشر کل تاریخ است زیرا موجودیتش روز به روز در خطر و ضرر و عذاب و ناامنی های فزاینده است و حیات جانوری اش نیز از همه جانوران دیگر معذبتر است و از کل عالم هستی و جاندارانش بهره می گیرد تا به حیات خود بهبود بخشد و هر چه می کند بدتر می شود و در سراشیبی انهدام است تا آنجا که خودکشی و تخدیر را بر حیات و هستی ترجیح می دهد. 
این بن بست انسان با وجود خویش است. یعنی آدمی در طول تاریخ هیچ کار درستی نتوانسته در جهت بهبود سلامت و آسایش خود در جهان انجام دهد و همه تلاش ها معکوس نتیجه داده است. و این بدان معناست که کل سمت و سو و ماهیت اندیشه و احساس و حرکت بشر در تاریخ به خطائی فزاینده بوده است. 
انسان در خسران فزاینده بوده است و باید باز ایستد و این حداقل کار ممکن و درست است که عقل بدان حکم می کند. ولی آدمی از عقل و اراده خود ساقط شده است و فرمان وجودش در دست تکنولوژی است. انسان برده خصم خویشتن است برده ای که مدعی است که ارباب این خصم است و این بزرگترین دروغ انسان بخودش می باشد. انسان برده تکنولوژی است و باید به این بردگی پایان دهد و خود را از دست آن نجات بخشد.

از کتاب آخرالزمان شناسی عرفانی ص 34

دانلود رایگان کتاب های صوتی و متنی استاد علی اکبر خانجانی در سایت :khanjany.com و nooreomid.net 
نشانی تلگرام: khodshenasi4@


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.