۱۳۹۴ اسفند ۳, دوشنبه

قلم خدا

178-  من مأمور بوده ام که این راه از بشر تا خدا را تماماً به تنهائی و به تجربه و عقل بشری گام به گام طی کنم و
همه مراحلش را به عقل عامه و امّی تبیین کنم. این مأموریتی از جانب فطرت الهی من بود که بر عهده فطرت بشریم
گذاشته شده است تا این دو را بهم برسانم و برای همگان گزارش کنم فی البداعه و زنده و مرحله به مرحله! و لذا کل
مجموعه آثار بنده به مثابه زندگینامه من است زیرا زندگانی من جز این مأموریت فطری نبوده است مأموریتی که تمام
قدرت اختیار و انتخاب و اراده مرا متحداً بخود اختصاص داده است و کل عشق من به زندگیست و زندگی جز این برایم
معنائی نداشته است. پس من در آثارم زندگی کرده ام و آثارم عین زندگی من است. زندگیم، زندگی قلم خداست. من خود
قلم بوده ام قلمی در صورت بشری! کل زندگیم تحقق و تفسیر و تأویل سوره ن و القلم است. زیرا این قلم است که بشر
را به فطرت الهی خود می رساند. راه از بشر تا خدا به اندازه یک قلم است. این راه قلم است. راهی که سوار بر مرکب
قلم طی می شود. مَرکبی که نوریست: براقی! و مُرکّبی نه از آب و دود که از خون و آتش است: "و براستی که تو بر
خلق عظیمی! و براستی که برای شما همانست که انتخاب کردید." سوره قلم! این آیه پاسخی است به آیه دیگری که: آیا
انسان را همانست که تمنا و آرزو می کند؟ خیر! بلکه انسان را همانست که انتخاب می کند!


از کتاب " فطرت خدا و فطرت بشر " استاد علی اکبر خانجانی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.