۱۳۹۴ آبان ۲۹, جمعه

خناس چیست؟

429 - روزی با کسی در باب عقل و اینکه خودش علت و معلول سرنوشت و مشکلات

خویش است سخن می گفتم که منقلب شد و اندکی بعد با احوالی پریشان مسئله ای
را اعتراف کرد و گفت : "با کمال معذرت من هم اکنون متوجه یک فرد دیگری در خودم
شدم که به شما فحاشی و اهانت می کند و بمن می گوید که گوش به حرف او نده
او دشمن توست..." و من هرگز حضور گویای شیطان را درکسی به این وضوح ندیده بودم
که اینطور آشکارا با تعقل و معرفت نفس عداوت کند. ولی مسئله عجیب تر دیگر اینکه
این فرد با چنین کشف بزرگ و هولناکی دیگر بمن رجوع نکرد تا او را در جهت رهائی
از این شیطان یاری دهم و بلکه فاصله گرفت و رفت. می دانید چرا؟ زیرا شیطان
در او بصورت خناس فعالیت می کرد که قالب بشری است و معمولاً در هویت و صدا
و منطق و احساس یکی از نزدیکان سخن می گوید مثل همسر، والدین، دوستان نزدیک
و امثالهم! خناس قالب بشری شیطان است که شیطان انسی هم نامیده شده است
در کتاب خدا!

از کتاب " در جستجوی عقل، در جستجوی معنا " استاد علی اکبر خانجانی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.